Programul Național „Săptămâna Verde” a contribuit la dezvoltarea competențelor elevilor de investigare inter-şi transdisciplinară a realităţii înconjurătoare şi formarea unor comportamente responsabile faţă de mediul înconjurător, prin dezvoltarea capacității acestora de a înțelege și utiliza noțiuni elementare referitoare la mediu , de a înțelege rolul autorităţilor, instituţiilor, companiilor, organizaţiilor nonguvernamentale și altor actori în combaterea schimbărilor climatice și protejarea mediului , de a înțelege schimbările climatice în context global  și în conexiune cu alte domenii/probleme/teme precum: exploatarea iresponsabilă a resurselor naturale, poluarea, risipa alimentară, managementul deșeurilor, consumul și producția sustenabile,  biodiversitatea, pădurile și viața terestră, apele și viața acvatică, catastrofele naturale, energia verde.

Activitățile s-au desfășurat sub formă de aplicații practice în în natură, dezbateri, jocuri de rol, exerciții de construcție a unor scenarii de viitor, vizionări de documentare, experimente, teatru forum, proiecte de servicii în folosul comunității, voluntariat, excursii în parcuri naturale și arii protejate.

PREZENTARE SĂPTĂMÂNA VERDE

 

 

 

 

 

 

Ministerul Educației – Proiect Profesionalizarea carierei didactice – PROF

PROGRAMUL OPERAȚIONAL CAPITAL UMAN 2014 – 2020

POCU/904/6/25/Operațiune compozită OS 6.5, 6.6, cod SMIS 146587

Nr. 501/ID146587/CCD PH/23.03.2022

 

Către Bazele de practică pedagogică și Unitățile de învățământ preuniversitar care funcționează cu statut de consorțiu școlar/școală de aplicație pentru practică pedagogică și pentru mentorat didactic

 

Avand  vedere prevederile OME 3654/12.04.2021 privind înființarea, organizarea și funcționarea bazelor de practică pedagogică, Adresa 2495/DGIP/21.04.2021 în temeiul căreia inspectoratele școlare au transmis deciziile de înființare a bazelor de practică pedagogică la nivelul județului/municipiului București, precum și Nota ME de avizare școli nr. 22/POCU_ 146587/08.06. 2021 de validare a BPP-urilor la nivelul județelor/municipiului București.

 Pe site-ul fiecărei Baze de practică pedagogică și Unități de învățământ preuniversitar care funcționează cu statut de consorțiu școlar/școală de aplicație pentru practică pedagogică și pentru mentorat didactic, în cadrul proiectului 146587- Profesionalizarea carierei didactice PROF este necesar a se regăsi într-o secțiune dedicată proiectului următoarele informații:

Vă rugăm să completați următorul Formular https://forms.gle/QpGznN6cedM1XyBi8 până în data de 27.03.2022.

 

Responsabil local preuniversitar – Partener 14,

Director Prof. Cazacu Daniela Mariana

 

 

Proiect Profesionalizare Carierei Didactice

.

𝗣𝗮𝗿𝘁𝗲𝗻𝗲𝗿𝗶𝗮𝘁 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗲𝗱𝘂𝗰𝗮𝘁̦𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗰𝗮𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗶̂𝗻 𝗰𝗼𝗺𝘂𝗻𝗶𝘁𝗮̆𝘁̦𝗶𝗹𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝘁𝗻𝗶𝗰𝗲 𝗿𝘂𝗿𝗮𝗹𝗲

La Valea Călugărească, elevii Școlii Gimnaziale „Ion Ionescu” au desfășurat alături de cadrele didactice, încă 2 activități programate în cadrul proiectului.

Ce poate fi mai frumos decât o călătorie spre autocunoaștere și descoperire a influențelor emoționale cu scopul de a provoca o schimbare durabilă de comportament? Prin intermediul activității „Cine sunt eu? Cine suntem?”, elevii au dezvoltat un „copac al toleranței” prin care au putut să se cunoască mai bine, să mediteze asupra emoției pe care o simt într-un anumit moment și cum poate fi aceasta controlată, ducând în final la stăpânirea de sine. Elevii s-au cunoscut în decursul jocurilor propuse și au descoperit totodată că au gusturi, gesturi, obiceiuri comune, însă sunt unici și diferiți în felul lor, dezvoltând un sentiment de încredere și optimism.

„Și eu știu să fac!” a fost o activitate interactivă care a facilitat și stimulat învățarea de tip non-formal. Experimentele prezentate au stârnit curiozitatea și explorarea lucrurilor din jur, iar implicarea elevilor în mod activ, a reprezentat punctul culminant. Experimentul cel mai surprinzător a fost introducerea unui ou într-un pahar Erlenmeyer, demonstrând astfel că nu este magie, ci legile fizicii își fac datoria. Copiii au umflat baloane cu ajutorului gazului eliminat în urma combinării bicarbonatului de sodiu cu oțet  și bineînțeles că și-au unit forțele de tensiune superficială în experimentul cu apă, piper și săpun lichid.

Așa cum moleculele de apă formează legături chimice și elevii și-au format în cadrul activității legături stabile, descoperind prin experiment un veritabil instrument educativ.

Află mai multe despre proiect AICI

Proiectul este derulat de Fundația Romanian Angel Appeal în parteneriat cu Asociația ART Fusion și Școlile Gimnaziale Coțofănești, „Alexandru cel Bun”, „Ion Ionescu” și „Laurențiu Fulga”, cu sprijinul Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Bugetul total al Proiectului este de 197,547.62 euro.

Şcoala Gimnazială Ion Ionescu Comuna Valea Călugărească, județul Prahova, a organizat pe data de 29.05.2019, la orele 14.50 a doua întâlnire în vederea dezbaterii viziunii – Educația ne unește, la care au participat cadre didactice, elevi și conducerea unității școlare.

Participanții au manifestat interes și implicare în ceea ce privește tema dezbaterii, expunându-și punctele de vedere argumentate și sperând că acestea vor avea finalitate.

Şcoala Gimnazială Ion Ionescu Comuna Valea Calugarească a organizat pe data de 28.05.2019, la orele 17.00, o primă întalnire în vederea dezbaterii viziunii – Educaţia ne uneşte, la care au participat părinţi, cadre didactice, membrii ai Consiliului de Administraţie şi conducerea şcolii. Participanţii s-au declarat mulţumiti de discuţiile purtate, au fost receptivi, punctând pozitiv faptul că au fost consultaţi în legătură cu viitorul educaţiei româneşti. Aceştia nutresc speranţa că recomandarile făcute vor fi luate în calcul de către cei abilitaţi.

Incursiune ȋn lumea construcţiilor

În data de 16 aprilie 2019, elevii clasei a IV-a A au fost surprinşi cu o lecţie interactivă. Micuţii au păşit ȋncrezători pe şantierul MRS Residence Ploieşti. Echipaţi cu vestuţe şi căscuţe, ajutaţi de ingineri, proiectanţi şi constructori, au pus multe cărămizi la temelia blocurilor aflate ȋn construcţie.

Elevii au aflat care sunt etapele construcţiei unui bloc,  pricipalele norme de siguranţă ȋn protecţia muncii, materialele şi utilajele ce se utilizează şi calificarea fiecărui muncitor (inginer, maistru, dulgher, fierar betonist, zidar, director).

În funcţie de răspunsurile pe care le-au oferit ȋntrebărilor ghizilor, elevii au primit insigne de lucru.

Copiii au fost impresionaţi de utilajele imense, dar şi de rapiditatea cu care constructorii efectuau lucrările.

În final ʺmicuţii ingineri constructoriʺ au fost premiaţi cu diplome, caiete şi surprize dulci deoarece au fost atenţi şi implicaţi. Elevii au fost foarte ȋncântaţi pentru că au putut ajuta la avansarea lucrărilor.

Copiii au promis că vor mai reveni pe şantier pentru că au ȋnvăţat o mulţime de lucruri.

 

Prof. ȋnv. primar,

Moraru Maria Roxana

Vizita din Tara Sfanta

Pe data de 21 noiembrie 2017, scoala noastra a primit vizita colegilor din Palestina. Acestia fac parte dintr-un proiect realizat in colaborare cu ISJPH si coordonat printre altii de catre doamna inspector prof. Cristina Petre.

Colegii palestinienii s-au aratat incantati de baza materiala a scolii, de activitatile realizate de catre elevii, performantele inregistrate de catre acestia si au apreciat munca depusa de catre intregul colectiv de cadre didactice. Au apreciat deasemenea existenta uniformei scolare, remarcand similitudinea intre uniforma folosita de catre scoala noastra si cea din Palestina. Dupa vizita, a avut loc o masa rotunda la care fiecare dintre cei prezenti a vorbit despre profesia de dascal, realizarile profesionale si nevoia unei colaborari viitoare.

Director-adjunct, Prof. Listoschi-Neacsu Raluca

Vizita profesorilor din Palestina la Scoala Gimnaziala ,,Ion Ionescu” Valea Calugareasca – 21 noiembrie 2017